Воскресенье, 05.05.2024, 17:17                                                                    ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ    ПОРТАЛ
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

З  В  О  Н  О  К   НА   У  Р  О  К

Было бы желание - найдешь на сайте знания!

Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | 

НАГЛЯДНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ОФОРМЛЕНИЯ СТЕНДОВ  РАБОТА С ОДАРЕННЫМИ ДЕТЬМИ
МЕНЮ САЙТА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

РУССКИЙ ЯЗЫК

ЛИТЕРАТУРА В ШКОЛЕ

ЕГЭ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

ВЕЛИКИЕ ПИСАТЕЛИ

ИЗУЧЕНИЕ ТВОРЧЕСТВА
   ГОГОЛЯ


50 КНИГ ИЗМЕНИВШИХ
   ЛИТЕРАТУРУ


ТРЕНИНГИ "ТВОРЧЕСКАЯ
   ЛАБОРАТОРИЯ УЧИТЕЛЯ
    ЛИТЕРАТУРЫ"


ТЕМАТИЧЕСКОЕ
   ОЦЕНИВАНИЕ ПО
   ЛИТЕРАТУРЕ В 11 КЛАССЕ


ОЛИМПИАДА ПО
   ЛИТЕРАТУРЕ. 10 КЛАСС


ЛИТЕРАТУРНЫЕ РЕБУСЫ
   ПО ТВОРЧЕСТВУ ПОЭТОВ
   СЕРЕБРЯНОГО ВЕКА


ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

ТЕМАТИЧЕСКИЕ КАРТОЧКИ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КАК УЧИТЬ АНГЛИЙСКИЕ
   СЛОВА ЭФФЕКТИВНО


АНГЛИЙСКИЕ ВРЕМЕНА В
   ТЕКСТАХ И УПРАЖНЕНИЯХ


РАЗДАТОЧНЫЙ МАТЕРИАЛ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


200 АНГЛИЙСКИЙ ВЫРАЖЕНИЙ.
   ТЕХНИКА ЗАПОМИНАНИЯ


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТИПОВЫЕ ВАРИАНТЫ
   ЗАДАНИЙ ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ГРАММАТИКА
   ИСПАНСКОГО ЯЗЫКА


ФРАНЦУЗСКИЙ ЯЗЫК

ФРАНЦУЗСКИЕ СЛОВА.
   ВИЗУАЛЬНОЕ
   ЗАПОМИНАНИЕ


ГРАММАТИКА
   ФРАНЦУЗСКОГО ЯЗЫКА


ВНУТРИШКОЛЬНЫЙ КОНТРОЛЬ
   ПО ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ


ИСТОРИЯ В ШКОЛЕ

БИОЛОГИЯ В ШКОЛЕ

МАТЕМАТИКА В ШКОЛЕ

ФИЗИКА В ШКОЛЕ

ХИМИЯ В ШКОЛЕ

Категории раздела
КОНСПЕКТЫ УРОКОВ [154]
ВНЕКЛАССНЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ [32]
ПОДГОТОВКА К ЕГЭ [37]

Статистика

Онлайн всего: 4
Гостей: 4
Пользователей: 0
Форма входа


Главная » Файлы » ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ » ПОДГОТОВКА К ЕГЭ

ЗАНЯТИЕ 34
30.08.2012, 10:42

Ответы на предыдущее задание.

READING COMPREHENSION
Read the article about causes why people don’t exercise.
Put the paragraphs (A-D) into correct order (the first and the last paragraphs of the article are in their places).

Между частями текста всегда существует взаимосвязь. Чтобы понять связь между абзацами, которые следуют друг за другом в тексте, надо обращать внимание на главную мысль внутри каждого абзаца и лексические средства, которые выражают эти мысли; а также на соединительные слова, например, so, besides и другие.

For years fitness guru Peg Jordan worked on exercise videos with famous actresses and singers such as Cher*, Heather Locklear*, Paula Abdul* and others. At the same time, in her job as editor of American Fitness magazine, she heard from readers who bought those videos, did the exercises, were not satisfied with the results and gave up because their bodies didn’t look anything like the star’s sculpted shapes.

B. So Jordan went on a mission and began interviewing people to find out: why have so many people stopped doing exercises? Why don’t some even try to exercise? Jordan, author of a book The Fitness Instinct, concluded that most people know how much they should exercise, but for several reasons they don’t even try, including:

D.

  • They think they’ll never look like models or movie stars, so why try.
  • They consider exercise something that has to be done. Exercise has been made too scientific. They think of calories and changes in the body.
  • They think fitness is harder than it really is. They think they have to work hard for an hour, three or four times a week, but really they don’t. Specialists say about 30 minutes of activity most days of the week. Those activities could and should be those that people enjoy.
  • They don’t know their fitness personality. They haven’t matched their nature with the type of exercise that they would enjoy.

Young children and most people in other countries naturally move more in their daily lives than most adult Americans do.

A. Jordan would like to see people in this country get up at least once an hour and move for at least five minutes: dance to rock’n’roll, jump rope, walk quickly.
Not everyone agrees with Jordan’s assessment of why people don’t exercise. People repeatedly say they don’t exercise because they don’t have time.

C. Jordan is sure that Americans have time to be active but don’t think about the importance of exercise. Exercise shouldn’t be another thing on the "must-do” list. It shouldn’t be stressful. The key for most people is to find exactly what they most enjoy doing and what time of day they like doing it. And then they have to be realistic. They have to stop thinking that they’re going to look like the stars. The regular person’s life is so different from stars’ lives.

Unlike some famous actresses and singers regular people don’t have a personal trainer, plastic surgeon, low-fat cook, makeup specialist. Many of those people you see in magazines do 30 hours or more of exercise a week. They really live at the gym.
Regular people have to go to work, cook dinner and take their kids to activities, so they can’t spend several hours a day exercising.
Jordan suggests that people look inside for the answers. The path to fitness is a self-awareness path. The more you know about yourself and the more you accept your body as it is, the more movement becomes a daily act. Transform your attitude about exercise from must-dos and should-dos to a joy of movement.
USA
TODAY*

Часть B: союз "so” вводит следствие. В конце абзаца указывается, что существуют несколько причин.
Часть D: раскрываются причины. В конце части  - people in other countries naturally move more in their daily lives than most adult Americans do.
Часть A: would like to see people in this country (т.е. in the USA). В конце -  they don’t have time.
Часть С: Jordan is sure that Americans have time. В конце начинается сравнение - The regular person’s life is so different from stars’ lives.
Последняя часть  - продолжается сравнение - Unlike some famous actresses and singers regular people don’t have …

READING COMPREHENSION
Here is an extract from the book "The Client” by John Grisham.

For questions 1-6 choose the correct answer (A, b, or C).

Mark explored the second floor. More lawyers. He passed a few of them in the hall.
2
They were too busy to notice.
A security guard suddenly appeared and walked slowly toward him. Mark looked at the next door. The words REGGIE LOVE—LAWYER were painted on it in small letters, and he turned the handle and stepped inside. The small reception area was quiet and empty2. Not a single client was waiting. Two chairs and a sofa sat around a glass table. Soft music came from above. A young man with a tie but no coat stood from his desk. "May I help you?" he asked quite pleasantly.
"Yes. I need to see a lawyer."
"You're a bit young to need a lawyer, aren't you?"
"Yes, but I'm having some problems. Are you Reggie Love?"
"No. Reggie's in the back. I'm her secretary. What's your name?"
He was her secretary. Reggie was a she. The secretary was a he. "Uh, Mark Sway. You're a secretary?"
"And a paralegal*. Why aren't you in school?" A nameplate on the desk identified him as Clint Van Hooser.
"So you're not a lawyer?"                     
"No. Reggie's the lawyer."
"Then I need to speak with Reggie."
"She's busy right now. Have a seat." He showed at the sofa.
21
"How long will it be?" Mark asked.
"I don't know. I'll tell her you're here. Maybe she can see you for a minute."
"It's very important."
The kid was nervous and sincere3. His eyes looked at the door as if someone had followed him there. "Are you in trouble, Mark?" Clint asked.
"Yes."
"What type of trouble? You need to tell me a little about it, or Reggie won't talk to you."
29
"I'm supposed to talk to the FBI* at noon, and I think I need a lawyer."
This was good enough. "It'll be a minute."

 

1. Why did Mark choose Reggie Love?
A. Mark liked the name on the door.
B. There were no other lawyers in the hall.
C. It was by accident. Mark was frightened of speaking with the guard.
2.
What was Mark surprised by in Reggie Love’s office?
A. The lawyer was a woman and the secretary was a man.
B. The young man he met there wasn’t a lawyer.
C. Clint had a nameplate on the desk.
3.
Does the word "it” in line 21 refer to
A. the sofa?
B. the seat?
C. the process of waiting?
4.
Clint guessed that Mark was in trouble because
A. the boy looked worried and frightened.
B. the boy asked Clint a lot of questions.
C. somebody followed the boy.
5.
"This was good enough” in line 29 means
A. The work of the FBI was good.
B. Clint was satisfied with the explanation about the FBI.
C. Reggie Love was a good lawyer.
6.
"They were too busy to notice.” in line 2 means
A. Они были тоже заняты и не обратили внимание (на Марка).
B. Они были слишком заняты, чтобы обратить внимание (на Марка).
С. Они были слишком заняты, чтобы записать.

 

(Ответы на задание вы увидите в следующий раз)

Категория: ПОДГОТОВКА К ЕГЭ | Добавил: admin | Теги: конспект урока иностранного языка, открытый урок английского языка, поурочные планы уроков иностранного, Подготовка к ЕГЭ по англ. яз, ин.яз в школе
Просмотров: 1405 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Поиск

ИНФОРМАТИКА В ШКОЛЕ

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ПРОФЕССОРА ФОРТРАНА


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ШКОЛЬНИКА "КОМПЬЮТЕР"


ПРАКТИКУМ ПО
   МОДЕЛИРОВАНИЮ.
   7-9 КЛАССЫ


РЕШЕНИЕ ТИПОВЫХ ЗАДАЧ
   ПО ПРОГРАММИРОВАНИЮ
   НА ЯЗЫКЕ PASCAL


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ
   ПО ИНФОРМАТИКЕ


ДИАГНОСТИЧЕСКИЕ
   РАБОТЫ ПО
   ИНФОРМАТИКЕ. 11 КЛАСС


ГЕОГРАФИЯ В ШКОЛЕ

ГЕОГРАФИЧЕСКАЯ
   ЭНЦИКЛОПЕДИЯ


ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   ГЕОГРАФИЯ


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ГЕОГРАФИЯ РОССИИ


СПРАВОЧНИК ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ
   ПО ГЕОГРАФИИ


ЗАГАДКИ ТОПОНИМИКИ

ФИТОГЕОГРАФИЯ ДЛЯ
   ШКОЛЬНИКОВ


РУССКИЕ
   ПУТЕШЕСТВЕННИКИ


ПЕРВООТКРЫВАТЕЛИ

ГЕОГРАФИЯ ЧУДЕС

СОКРОВИЩА ЗЕМЛИ

МОРЯ И ОКЕАНЫ

ВУЛКАНЫ

СТИХИЙНЫЕ БЕДСТВИЯ

ЗАГАДКИ МАТЕРИКОВ И
   ОКЕАНОВ


ЗНАКОМЬТЕСЬ: ЕВРОПА

ЗНАКОМЬТЕСЬ: АФРИКА

ПОГОДА. ЧТО, КАК И
   ПОЧЕМУ?


ШКОЛЬНИКАМ О
   СЕВЕРНОМ СИЯНИИ


ГЕОГРАФИЯ.
   ЗЕМЛЕВЕДЕНИЕ. 6 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО ГЕОГРАФИИ


ТИПОВЫЕ ВАРИАНТЫ
   КОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ
   В ФОРМАТЕ ЕГЭ


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ
   ПО ГЕОГРАФИИ


АСТРОНОМИЯ В ШКОЛЕ

КАРТОЧКИ ПО
   АСТРОНОМИИ


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ШКОЛЬНИКА "КОСМОС И
   ВСЕЛЕННАЯ"


ЗАДАЧИ ДЛЯ ОЛИМПИАДЫ
   ПО АСТРОНОМИИ. 10-11 КЛАССЫ
   КЛАССЫ"


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ
   ПО АСТРОНОМИИ


ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

ИНТЕРЕСНОЕ
   ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЕ


ЧЕЛОВЕКОВЕДЕНИЕ
   ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ


РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ ПО
   ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ.
   8 КЛАСС


ТЕМАТИЧЕСКИЕ
   КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ.
   8 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ

ТИПОВЫЕ ТЕСТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ


ОСНОВЫ РЕЛИГИОЗНЫХ КУЛЬТУР И СВЕТСКОЙ ЭТИКИ

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ
   УЧИТЕЛЯ


ХРИСТИАНСТВО

ЖИТИЯ СВЯТЫХ
    В КАРТИНКАХ


ПУТЕВОДИТЕЛЬ ПО МИРОВОЙ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КУЛЬТУРЕ

БОГИ ОЛИМПА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   МИФОЛОГИЯ


РУССКИЕ НАРОДНЫЕ
   ПРОМЫСЛЫ


ШКОЛЬНИКАМ О МУЗЕЯХ

СКУЛЬПТУРА

ЧУДЕСА СВЕТА

ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   МОСКВЫ


ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   САНКТ-ПЕТЕРБУРГА



ИЗО В ШКОЛЕ

ОСНОВЫ РИСУНКА ДЛЯ
   УЧЕНИКОВ 5-8 КЛАССОВ


УРОКИ ПОШАГОВОГО
   РИСОВАНИЯ


РУССКИЕ ЖИВОПИСЦЫ


ФИЗКУЛЬТУРА В ШКОЛЕ

Я УЧИТЕЛЬ ФИЗКУЛЬТУРЫ

ИСТОРИЯ ОЛИМПИЙСКИХ
   ИГР


УРОКИ КУЛЬТУРЫ
   ЗДОРОВЬЯ


УПРАЖНЕНИЯ И ИГРЫ
   С МЯЧОМ


УРОКИ ФУТБОЛА

АТЛЕТИЧЕСКАЯ
   ГИМНАСТИКА


ЛЕЧЕБНАЯ ФИЗКУЛЬТУРА
   В СПЕЦИАЛЬНОЙ ГРУППЕ


УПРАЖНЕНИЯ НА
   РАСТЯЖКУ


АТЛЕТИЗМ БЕЗ ЖЕЛЕЗА


ТЕХНОЛОГИЯ В ШКОЛЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ ПО
   ТЕХНОЛОГИИ ДЛЯ
   ДЕВОЧЕК. 6 КЛАСС


УРОКИ КУЛИНАРИИ В
   5 КЛАССЕ


КАРТОЧКИ ДЛЯ
    ОПРОСА ПО ТЕХНОЛОГИИ. 5 КЛАСС


ПРАКТИКУМ ПО
   СЛЕСАРНЫМ РАБОТАМ


ВЫПИЛИВАНИЕ ИЗ ФАНЕРЫ


ЭРУДИТ-КОМПАНИЯ

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ УЧИТЕЛЕЙ

АФОРИЗМЫ

АФОРИЗМЫ ОБ
   ОБРАЗОВАНИИ


АФОРИЗМЫ ОБ УЧИТЕЛЕ
   И УЧЕНИКЕ


Яндекс.Метрика Copyright MyCorp © 2024 Рейтинг@Mail.ru