Воскресенье, 05.05.2024, 17:34                                                                    ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ    ПОРТАЛ
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

З  В  О  Н  О  К   НА   У  Р  О  К

Было бы желание - найдешь на сайте знания!

Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | 

НАГЛЯДНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ОФОРМЛЕНИЯ СТЕНДОВ  РАБОТА С ОДАРЕННЫМИ ДЕТЬМИ
МЕНЮ САЙТА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

РУССКИЙ ЯЗЫК

ЛИТЕРАТУРА В ШКОЛЕ

ЕГЭ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

ВЕЛИКИЕ ПИСАТЕЛИ

ИЗУЧЕНИЕ ТВОРЧЕСТВА
   ГОГОЛЯ


50 КНИГ ИЗМЕНИВШИХ
   ЛИТЕРАТУРУ


ТРЕНИНГИ "ТВОРЧЕСКАЯ
   ЛАБОРАТОРИЯ УЧИТЕЛЯ
    ЛИТЕРАТУРЫ"


ТЕМАТИЧЕСКОЕ
   ОЦЕНИВАНИЕ ПО
   ЛИТЕРАТУРЕ В 11 КЛАССЕ


ОЛИМПИАДА ПО
   ЛИТЕРАТУРЕ. 10 КЛАСС


ЛИТЕРАТУРНЫЕ РЕБУСЫ
   ПО ТВОРЧЕСТВУ ПОЭТОВ
   СЕРЕБРЯНОГО ВЕКА


ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

ТЕМАТИЧЕСКИЕ КАРТОЧКИ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КАК УЧИТЬ АНГЛИЙСКИЕ
   СЛОВА ЭФФЕКТИВНО


АНГЛИЙСКИЕ ВРЕМЕНА В
   ТЕКСТАХ И УПРАЖНЕНИЯХ


РАЗДАТОЧНЫЙ МАТЕРИАЛ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


200 АНГЛИЙСКИЙ ВЫРАЖЕНИЙ.
   ТЕХНИКА ЗАПОМИНАНИЯ


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТИПОВЫЕ ВАРИАНТЫ
   ЗАДАНИЙ ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ГРАММАТИКА
   ИСПАНСКОГО ЯЗЫКА


ФРАНЦУЗСКИЙ ЯЗЫК

ФРАНЦУЗСКИЕ СЛОВА.
   ВИЗУАЛЬНОЕ
   ЗАПОМИНАНИЕ


ГРАММАТИКА
   ФРАНЦУЗСКОГО ЯЗЫКА


ВНУТРИШКОЛЬНЫЙ КОНТРОЛЬ
   ПО ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ


ИСТОРИЯ В ШКОЛЕ

БИОЛОГИЯ В ШКОЛЕ

МАТЕМАТИКА В ШКОЛЕ

ФИЗИКА В ШКОЛЕ

ХИМИЯ В ШКОЛЕ

Категории раздела
КОНСПЕКТЫ УРОКОВ [154]
ВНЕКЛАССНЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ [32]
ПОДГОТОВКА К ЕГЭ [37]

Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0
Форма входа


Главная » Файлы » ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ » ПОДГОТОВКА К ЕГЭ

ЗАНЯТИЕ 33
30.08.2012, 10:46

Ответы на предыдущее задание.

READING COMPREHENSION

Read the article about text addiction. Fill in the gaps in the article (1-4) with the sentences (A-E) that have been removed from the article. One sentence is extra.

Задание предполагает восстановление пропущенных элементов текста (в данном случае – предложений), опираясь на логические и грамматические связи внутри текста. (В ответах связи выделены цветом)

Text 'addiction' on the increase.
The Short Message Service (sms) dependence is a serious and real disease, which may be dangerous for your thinking abilities. Some teachers in Britain have started saying that texts are damaging your ability to use proper English.
The epidemic passion for mobile phones in the world has brought in a fondness for SMS messages. Short Message Service has already become a part of the young culture.
Professional psychologists already offer their services in connection with the SMS-mania.
(1)_ B.___ British scientists from the Priory Clinic think that sending SMS has turned into a global mania. Doctors say that more and more people are addicted to sending text messages.
There are people in the Western society, who have become seriously addicted to texting their friends. (2)___ E._____ Specialists say that a big fan of SMS messages does not think of them as a way of communication. (3)___ C.____ More importantly, an ill person may not even think that he has psychological problems.
Special help groups are being set up for text addicts, who send as many as 200 SMS messages every day.
Centres will be trying to cure texters in London, Hampshire and Glasgow.
German experts say that not less than 380 thousand Germans have the SMS addiction.
"There is no serious scientific research of the SMS phenomenon in Russia yet. A theory says that the virtual communication is increasing all over the world and people are losing the art of personal communication," Sergei Enikopolov from the Russian scientific center for psychological health said. "Operators are trying to "infect" people with the disease, with the help of the short message service. (4)____ A.___ On the other hand, the texting communication replaces normal human contacts," he added.
The mobile market is developing very fast, which raises the numbers of those, who cannot live a day without an SMS message.
"Maybe it is not a disease, but it is a clear symptom of the fact that human communication is becoming difficult for people," Sergei Enikopolov said.

 

A. Sending an SMS may seem a good way to get rid of the feeling of loneliness. (далее On the other hand, … replaces normal human contacts)
B.
Little is known about this side of the mobile communication mania in Russia, although the SMS-addiction has already been studied in the West. (далее British scientists …)
C. They
become a whole environment for such individuals. (впереди SMS messages … as a way of communication)
D.
Psychologists say that mobile phones have generated a new epidemic in the whole world. (extra)
E. Such people
can spend hours, pressing buttons on their phones. (впереди peoplewho have become seriously addicted)

READING COMPREHENSION
Read the article about causes why people don’t exercise.
Put the paragraphs (A-D) into correct order (the first and the last paragraphs of the article are in their places).

Между частями текста всегда существует взаимосвязь. Чтобы понять связь между абзацами, которые следуют друг за другом в тексте, надо обращать внимание на главную мысль внутри каждого абзаца и лексические средства, которые выражают эти мысли; а также на соединительные слова, например, so, besides и другие.

 

For years fitness guru Peg Jordan worked on exercise videos with famous actresses and singers such as Cher*, Heather Locklear*, Paula Abdul* and others. At the same time, in her job as editor of American Fitness magazine, she heard from readers who bought those videos, did the exercises, were not satisfied with the results and gave up because their bodies didn’t look anything like the star’s sculpted shapes.

A. Jordan would like to see people in this country get up at least once an hour and move for at least five minutes: dance to rock’n’roll, jump rope, walk quickly.
Not everyone agrees with Jordan’s assessment of why people don’t exercise. People repeatedly say they don’t exercise because they don’t have time.

B. So Jordan went on a mission and began interviewing people to find out: why have so many people stopped doing exercises? Why don’t some even try to exercise? Jordan, author of a book The Fitness Instinct, concluded that most people know how much they should exercise, but for several reasons they don’t even try, including:

C. Jordan is sure that Americans have time to be active but don’t think about the importance of exercise. Exercise shouldn’t be another thing on the "must-do” list. It shouldn’t be stressful. The key for most people is to find exactly what they most enjoy doing and what time of day they like doing it. And then they have to be realistic. They have to stop thinking that they’re going to look like the stars. The regular person’s life is so different from stars’ lives.

D.

  • They think they’ll never look like models or movie stars, so why try.
  • They consider exercise something that has to be done. Exercise has been made too scientific. They think of calories and changes in the body.
  • They think fitness is harder than it really is. They think they have to work hard for an hour, three or four times a week, but really they don’t. Specialists say about 30 minutes of activity most days of the week. Those activities could and should be those that people enjoy.
  • They don’t know their fitness personality. They haven’t matched their nature with the type of exercise that they would enjoy.

Young children and most people in other countries naturally move more in their daily lives than most adult Americans do.

Unlike some famous actresses and singers regular people don’t have a personal trainer, plastic surgeon, low-fat cook, makeup specialist. Many of those people you see in magazines do 30 hours or more of exercise a week. They really live at the gym.
Regular people have to go to work, cook dinner and take their kids to activities, so they can’t spend several hours a day exercising.
Jordan suggests that people look inside for the answers. The path to fitness is a self-awareness path. The more you know about yourself and the more you accept your body as it is, the more movement becomes a daily act. Transform your attitude about exercise from must-dos and should-dos to a joy of movement.
USA
TODAY*

 

(Ответы на задание вы увидите в следующий раз)

Категория: ПОДГОТОВКА К ЕГЭ | Добавил: admin | Теги: конспект урока иностранного языка, открытый урок английского языка, поурочные планы уроков иностранного, Подготовка к ЕГЭ по англ. яз, ин.яз в школе
Просмотров: 2168 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Поиск

ИНФОРМАТИКА В ШКОЛЕ

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ПРОФЕССОРА ФОРТРАНА


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ШКОЛЬНИКА "КОМПЬЮТЕР"


ПРАКТИКУМ ПО
   МОДЕЛИРОВАНИЮ.
   7-9 КЛАССЫ


РЕШЕНИЕ ТИПОВЫХ ЗАДАЧ
   ПО ПРОГРАММИРОВАНИЮ
   НА ЯЗЫКЕ PASCAL


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ
   ПО ИНФОРМАТИКЕ


ДИАГНОСТИЧЕСКИЕ
   РАБОТЫ ПО
   ИНФОРМАТИКЕ. 11 КЛАСС


ГЕОГРАФИЯ В ШКОЛЕ

ГЕОГРАФИЧЕСКАЯ
   ЭНЦИКЛОПЕДИЯ


ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   ГЕОГРАФИЯ


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ГЕОГРАФИЯ РОССИИ


СПРАВОЧНИК ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ
   ПО ГЕОГРАФИИ


ЗАГАДКИ ТОПОНИМИКИ

ФИТОГЕОГРАФИЯ ДЛЯ
   ШКОЛЬНИКОВ


РУССКИЕ
   ПУТЕШЕСТВЕННИКИ


ПЕРВООТКРЫВАТЕЛИ

ГЕОГРАФИЯ ЧУДЕС

СОКРОВИЩА ЗЕМЛИ

МОРЯ И ОКЕАНЫ

ВУЛКАНЫ

СТИХИЙНЫЕ БЕДСТВИЯ

ЗАГАДКИ МАТЕРИКОВ И
   ОКЕАНОВ


ЗНАКОМЬТЕСЬ: ЕВРОПА

ЗНАКОМЬТЕСЬ: АФРИКА

ПОГОДА. ЧТО, КАК И
   ПОЧЕМУ?


ШКОЛЬНИКАМ О
   СЕВЕРНОМ СИЯНИИ


ГЕОГРАФИЯ.
   ЗЕМЛЕВЕДЕНИЕ. 6 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО ГЕОГРАФИИ


ТИПОВЫЕ ВАРИАНТЫ
   КОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ
   В ФОРМАТЕ ЕГЭ


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ
   ПО ГЕОГРАФИИ


АСТРОНОМИЯ В ШКОЛЕ

КАРТОЧКИ ПО
   АСТРОНОМИИ


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ШКОЛЬНИКА "КОСМОС И
   ВСЕЛЕННАЯ"


ЗАДАЧИ ДЛЯ ОЛИМПИАДЫ
   ПО АСТРОНОМИИ. 10-11 КЛАССЫ
   КЛАССЫ"


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ
   ПО АСТРОНОМИИ


ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

ИНТЕРЕСНОЕ
   ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЕ


ЧЕЛОВЕКОВЕДЕНИЕ
   ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ


РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ ПО
   ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ.
   8 КЛАСС


ТЕМАТИЧЕСКИЕ
   КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ.
   8 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ

ТИПОВЫЕ ТЕСТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ


ОСНОВЫ РЕЛИГИОЗНЫХ КУЛЬТУР И СВЕТСКОЙ ЭТИКИ

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ
   УЧИТЕЛЯ


ХРИСТИАНСТВО

ЖИТИЯ СВЯТЫХ
    В КАРТИНКАХ


ПУТЕВОДИТЕЛЬ ПО МИРОВОЙ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КУЛЬТУРЕ

БОГИ ОЛИМПА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   МИФОЛОГИЯ


РУССКИЕ НАРОДНЫЕ
   ПРОМЫСЛЫ


ШКОЛЬНИКАМ О МУЗЕЯХ

СКУЛЬПТУРА

ЧУДЕСА СВЕТА

ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   МОСКВЫ


ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   САНКТ-ПЕТЕРБУРГА



ИЗО В ШКОЛЕ

ОСНОВЫ РИСУНКА ДЛЯ
   УЧЕНИКОВ 5-8 КЛАССОВ


УРОКИ ПОШАГОВОГО
   РИСОВАНИЯ


РУССКИЕ ЖИВОПИСЦЫ


ФИЗКУЛЬТУРА В ШКОЛЕ

Я УЧИТЕЛЬ ФИЗКУЛЬТУРЫ

ИСТОРИЯ ОЛИМПИЙСКИХ
   ИГР


УРОКИ КУЛЬТУРЫ
   ЗДОРОВЬЯ


УПРАЖНЕНИЯ И ИГРЫ
   С МЯЧОМ


УРОКИ ФУТБОЛА

АТЛЕТИЧЕСКАЯ
   ГИМНАСТИКА


ЛЕЧЕБНАЯ ФИЗКУЛЬТУРА
   В СПЕЦИАЛЬНОЙ ГРУППЕ


УПРАЖНЕНИЯ НА
   РАСТЯЖКУ


АТЛЕТИЗМ БЕЗ ЖЕЛЕЗА


ТЕХНОЛОГИЯ В ШКОЛЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ ПО
   ТЕХНОЛОГИИ ДЛЯ
   ДЕВОЧЕК. 6 КЛАСС


УРОКИ КУЛИНАРИИ В
   5 КЛАССЕ


КАРТОЧКИ ДЛЯ
    ОПРОСА ПО ТЕХНОЛОГИИ. 5 КЛАСС


ПРАКТИКУМ ПО
   СЛЕСАРНЫМ РАБОТАМ


ВЫПИЛИВАНИЕ ИЗ ФАНЕРЫ


ЭРУДИТ-КОМПАНИЯ

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ УЧИТЕЛЕЙ

АФОРИЗМЫ

АФОРИЗМЫ ОБ
   ОБРАЗОВАНИИ


АФОРИЗМЫ ОБ УЧИТЕЛЕ
   И УЧЕНИКЕ


Яндекс.Метрика Copyright MyCorp © 2024 Рейтинг@Mail.ru