Четверг, 21.11.2024, 22:17                                                                    ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ    ПОРТАЛ
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

З  В  О  Н  О  К   НА   У  Р  О  К

Было бы желание - найдешь на сайте знания!

Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | 

НАГЛЯДНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ОФОРМЛЕНИЯ СТЕНДОВ  РАБОТА С ОДАРЕННЫМИ ДЕТЬМИ
МЕНЮ САЙТА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

РУССКИЙ ЯЗЫК

ЛИТЕРАТУРА В ШКОЛЕ

ЕГЭ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

ВЕЛИКИЕ ПИСАТЕЛИ

ИЗУЧЕНИЕ ТВОРЧЕСТВА
   ГОГОЛЯ


50 КНИГ ИЗМЕНИВШИХ
   ЛИТЕРАТУРУ


ТРЕНИНГИ "ТВОРЧЕСКАЯ
   ЛАБОРАТОРИЯ УЧИТЕЛЯ
    ЛИТЕРАТУРЫ"


ТЕМАТИЧЕСКОЕ
   ОЦЕНИВАНИЕ ПО
   ЛИТЕРАТУРЕ В 11 КЛАССЕ


ОЛИМПИАДА ПО
   ЛИТЕРАТУРЕ. 10 КЛАСС


ЛИТЕРАТУРНЫЕ РЕБУСЫ
   ПО ТВОРЧЕСТВУ ПОЭТОВ
   СЕРЕБРЯНОГО ВЕКА


ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

ТЕМАТИЧЕСКИЕ КАРТОЧКИ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КАК УЧИТЬ АНГЛИЙСКИЕ
   СЛОВА ЭФФЕКТИВНО


АНГЛИЙСКИЕ ВРЕМЕНА В
   ТЕКСТАХ И УПРАЖНЕНИЯХ


РАЗДАТОЧНЫЙ МАТЕРИАЛ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


200 АНГЛИЙСКИЙ ВЫРАЖЕНИЙ.
   ТЕХНИКА ЗАПОМИНАНИЯ


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТИПОВЫЕ ВАРИАНТЫ
   ЗАДАНИЙ ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ГРАММАТИКА
   ИСПАНСКОГО ЯЗЫКА


ФРАНЦУЗСКИЙ ЯЗЫК

ФРАНЦУЗСКИЕ СЛОВА.
   ВИЗУАЛЬНОЕ
   ЗАПОМИНАНИЕ


ГРАММАТИКА
   ФРАНЦУЗСКОГО ЯЗЫКА


ВНУТРИШКОЛЬНЫЙ КОНТРОЛЬ
   ПО ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ


ИСТОРИЯ В ШКОЛЕ

БИОЛОГИЯ В ШКОЛЕ

МАТЕМАТИКА В ШКОЛЕ

ФИЗИКА В ШКОЛЕ

ХИМИЯ В ШКОЛЕ

Категории раздела
КОНСПЕКТЫ УРОКОВ [154]
ВНЕКЛАССНЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ [32]
ПОДГОТОВКА К ЕГЭ [37]

Статистика

Онлайн всего: 31
Гостей: 31
Пользователей: 0
Форма входа


Главная » Файлы » ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ » КОНСПЕКТЫ УРОКОВ

Урок английского языка "Endangered animals"
02.01.2014, 14:21

Цели:

  1. Развитие навыков монологической и диалогической речи, чтения, аудирования;
  2. Активизация употребления изученной лексики по теме «Исчезающие животные»;
  3. Развитие логического мышления;
  4. Привитие интереса, любви к изучаемому языку.

Оборудование: выставка книг про животных, рисунки животных, рисунки учащихся, кроссворд, LCD проектор.

Ход урока

T: We live in a modern society. There are many factories, plants, achievements, that pollute nature. Today we’ll talk about endangered animals, ecological problems.

1. T: Which animals are in danger in the world?

P: Elephants, blue whales, dolphins, crocodiles, leopards, tigers, pandas.

T: Which animals are in danger in Tatarstan?

P: Ground squirrels, marmots, brown bears, swans, chipmunks, white owls, eagle- owls, woodpeckers.

2. Are these sentences true or false? Correct the wrong sentences.

1. The Arctic fox is hunted for its fur, which is brown in winter.

2. Hunters kill crocodiles for their skins.

3. Dolphins have a large brain.

4. Combs are made from tortoise shells.

5. The blue whale, which is the smallest animal in the world, weighs more than 200 tons.

6. Whales are hunted for their oil and meat.

3. T: Now let’s talk about animals. Why are they in danger? What can you say about elephants?

P1: Elephants are the largest animals in the world. They have big ears, long trunks. They have tusks. People hunt and kill elephants for their tusks. Ivory bracelets come from elephants.

Do you know that…?

Elephants have big tusks. One of their tusks is a half of meter and it weighs 500 kilos.

T: What can you say about marmots?

P2: Marmots are found in Tatarstan. They are brown. They are not big, not small. They have brown short fur. They sleep in winter. People kill them for their fur. Another problem is pollution. The water is polluted.

T: Are squirrels in danger too?

P3: In our republic Tatarstan squirrels are in danger too. They are small. Squirrels have long dark tails, long orange ears. They live in the forest. People kill them for their fur. There are some ecological problems too. Forests are cut down. The water is polluted. Animals are hurt.

4. T: Open your books at p. 65. Now let’s listen and read about crocodiles and pandas.

Listen and find out. Where do these words go?

  1. which are eaten in some parts of the world
  2. which are made into beautiful belts, shoes and bags
  3. which only live in China
  4. which is the largest reptile
  5. which looks like a bear

The crocodile, _______, is very fierce. Crocodiles lay eggs, _____. People also hunt them for their skins, ____. The Nile and American crocodiles are disappearing.

The giant panda, _____, has white fur with black circles around its eyes. Pandas, ____, eat bamboo. People cut down the bamboo forests for wood. They also kill pandas for their fur. So the giant panda is in danger.

Read about crocodiles.

Read about pandas.

5. T: Now imagine that you are at the library. One of you is looking for information about endangered animals.

Make up a dialogue.

P1: Hi!

P2: Hello!

P1: What are you doing here?

P2: I am looking for a material about endangered animals.

P1: There is Red Book, where you can find endangered animals, plants, insects of our republic.

P2: Let’s have a look. Is there information about ground squirrels?

P1: Yes, look it is nice. It is brown. It has white spots. They sleep in winter. They live on mountain areas. They are in danger because people use a lot of chemicals. Children destroy their homes and kill their babies.

P2: Thank you.

6. T: If we are not worried about the Earth, some ecological problems appear. What are these problems?

P1: The water is polluted.

P2: Forests are cut down.

P3: Animals are hurt.

P4: Litter is thrown away.

P5: Trees are painted.

P6: The air is polluted.

P7: Baby trees are damaged.

T: Because of these problems some birds and animals were extinct.

Do you know any of them?

P1: The dodo.

P2: The reindeer used to live in Tatarstan. It used to live in Mamadysh forest. In 1920 people saw this animal for the last time. People hunted reindeers for their meat and skin. Reindeers are big and strong animals.

7. Now have a rest. Let’s guess a puzzle.

"Do you know animals?”

  1. A very big animal.
  2. A very intelligent animal.
  3. A long animal.
  4. It lives in Arctic.
  5. It has horn.
  6. It has stripes.
  7. It has spots.
  8. It has a shell and lives on the land.
  9. It has a shell and lives in the sea.
  10. It only lives in China.

8. T: In our country there are a lot of people who think about the future of the planet. Some people take care of animals, others take care of birds, and others are in charge of forests.

How do you help the Earth? What should we do in order to safe our planet from danger?

P1: We should plant trees.

P2: We should collect paper.

P3: We should feed birds and animals.

P4: We should collect bottles.

9. T: It is very important for people to be friends of the animals.

What posters would you like to put near the forests, rivers?

  1. T: Thank you. I hope you will be kind and clever girls and boys. And you will help the Earth and protect nature. You will take care of wild and domestic animals. The future of our generation is in your hands. You and only you are responsible for it.

T: Children, you were brilliant today. Thank you for the lesson.

Категория: КОНСПЕКТЫ УРОКОВ | Добавил: Олівець | Теги: конспект урока иностранного языка, Немецкий язык, урок инос, поурочные планы уроков иностранного, открытый урок английского языка, ин.яз в школе
Просмотров: 2933 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Поиск

ИНФОРМАТИКА В ШКОЛЕ

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ПРОФЕССОРА ФОРТРАНА


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ШКОЛЬНИКА "КОМПЬЮТЕР"


ПРАКТИКУМ ПО
   МОДЕЛИРОВАНИЮ.
   7-9 КЛАССЫ


РЕШЕНИЕ ТИПОВЫХ ЗАДАЧ
   ПО ПРОГРАММИРОВАНИЮ
   НА ЯЗЫКЕ PASCAL


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ
   ПО ИНФОРМАТИКЕ


ДИАГНОСТИЧЕСКИЕ
   РАБОТЫ ПО
   ИНФОРМАТИКЕ. 11 КЛАСС


ГЕОГРАФИЯ В ШКОЛЕ

ГЕОГРАФИЧЕСКАЯ
   ЭНЦИКЛОПЕДИЯ


ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   ГЕОГРАФИЯ


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ГЕОГРАФИЯ РОССИИ


СПРАВОЧНИК ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ
   ПО ГЕОГРАФИИ


ЗАГАДКИ ТОПОНИМИКИ

ФИТОГЕОГРАФИЯ ДЛЯ
   ШКОЛЬНИКОВ


РУССКИЕ
   ПУТЕШЕСТВЕННИКИ


ПЕРВООТКРЫВАТЕЛИ

ГЕОГРАФИЯ ЧУДЕС

СОКРОВИЩА ЗЕМЛИ

МОРЯ И ОКЕАНЫ

ВУЛКАНЫ

СТИХИЙНЫЕ БЕДСТВИЯ

ЗАГАДКИ МАТЕРИКОВ И
   ОКЕАНОВ


ЗНАКОМЬТЕСЬ: ЕВРОПА

ЗНАКОМЬТЕСЬ: АФРИКА

ПОГОДА. ЧТО, КАК И
   ПОЧЕМУ?


ШКОЛЬНИКАМ О
   СЕВЕРНОМ СИЯНИИ


ГЕОГРАФИЯ.
   ЗЕМЛЕВЕДЕНИЕ. 6 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО ГЕОГРАФИИ


ТИПОВЫЕ ВАРИАНТЫ
   КОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ
   В ФОРМАТЕ ЕГЭ


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ
   ПО ГЕОГРАФИИ


АСТРОНОМИЯ В ШКОЛЕ

КАРТОЧКИ ПО
   АСТРОНОМИИ


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ШКОЛЬНИКА "КОСМОС И
   ВСЕЛЕННАЯ"


ЗАДАЧИ ДЛЯ ОЛИМПИАДЫ
   ПО АСТРОНОМИИ. 10-11 КЛАССЫ
   КЛАССЫ"


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ
   ПО АСТРОНОМИИ


ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

ИНТЕРЕСНОЕ
   ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЕ


ЧЕЛОВЕКОВЕДЕНИЕ
   ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ


РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ ПО
   ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ.
   8 КЛАСС


ТЕМАТИЧЕСКИЕ
   КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ.
   8 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ

ТИПОВЫЕ ТЕСТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ


ОСНОВЫ РЕЛИГИОЗНЫХ КУЛЬТУР И СВЕТСКОЙ ЭТИКИ

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ
   УЧИТЕЛЯ


ХРИСТИАНСТВО

ЖИТИЯ СВЯТЫХ
    В КАРТИНКАХ


ПУТЕВОДИТЕЛЬ ПО МИРОВОЙ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КУЛЬТУРЕ

БОГИ ОЛИМПА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   МИФОЛОГИЯ


РУССКИЕ НАРОДНЫЕ
   ПРОМЫСЛЫ


ШКОЛЬНИКАМ О МУЗЕЯХ

СКУЛЬПТУРА

ЧУДЕСА СВЕТА

ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   МОСКВЫ


ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   САНКТ-ПЕТЕРБУРГА



ИЗО В ШКОЛЕ

ОСНОВЫ РИСУНКА ДЛЯ
   УЧЕНИКОВ 5-8 КЛАССОВ


УРОКИ ПОШАГОВОГО
   РИСОВАНИЯ


РУССКИЕ ЖИВОПИСЦЫ


ФИЗКУЛЬТУРА В ШКОЛЕ

Я УЧИТЕЛЬ ФИЗКУЛЬТУРЫ

ИСТОРИЯ ОЛИМПИЙСКИХ
   ИГР


УРОКИ КУЛЬТУРЫ
   ЗДОРОВЬЯ


УПРАЖНЕНИЯ И ИГРЫ
   С МЯЧОМ


УРОКИ ФУТБОЛА

АТЛЕТИЧЕСКАЯ
   ГИМНАСТИКА


ЛЕЧЕБНАЯ ФИЗКУЛЬТУРА
   В СПЕЦИАЛЬНОЙ ГРУППЕ


УПРАЖНЕНИЯ НА
   РАСТЯЖКУ


АТЛЕТИЗМ БЕЗ ЖЕЛЕЗА


ТЕХНОЛОГИЯ В ШКОЛЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ ПО
   ТЕХНОЛОГИИ ДЛЯ
   ДЕВОЧЕК. 6 КЛАСС


УРОКИ КУЛИНАРИИ В
   5 КЛАССЕ


КАРТОЧКИ ДЛЯ
    ОПРОСА ПО ТЕХНОЛОГИИ. 5 КЛАСС


ПРАКТИКУМ ПО
   СЛЕСАРНЫМ РАБОТАМ


ВЫПИЛИВАНИЕ ИЗ ФАНЕРЫ


ЭРУДИТ-КОМПАНИЯ

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ УЧИТЕЛЕЙ

АФОРИЗМЫ

АФОРИЗМЫ ОБ
   ОБРАЗОВАНИИ


АФОРИЗМЫ ОБ УЧИТЕЛЕ
   И УЧЕНИКЕ


Яндекс.Метрика Copyright MyCorp © 2024 Рейтинг@Mail.ru