Цель урока: привить интерес к культуре страны, изучаемого языка.
Задачи урока:
- обогащение лексического запаса и активизация мыслительной деятельности учащихся;
- способствовать развитию эмоциональной, интеллектуальной и мотивационной сфер личности учащихся.
Оборудование: фотографии, карточки с заданиями, карта Австралии.
Продолжительность урока: 30 – 40 минут.
Ход урока
Warming up:
T: Good morning, students! Доброе утро!
Сегодня мы с вами посетим одну очень интересную страну. Представьте,
что вы студенты по обмену и вам нужно ознакомиться с материалом об этой
стране. Давайте попробуем угадать, о какой стране пойдет сегодня речь.
Инструкция: учащиеся по диаграмме определяют название страны.
St: - Мay be it is Australia.
Pre-reading
T: Да, сегодня речь пойдет об Австралии. Try to predict what kind of
information you will get. Tick your predictions. А сейчас подумайте и
выберите, какой сегодня будет информация.
- about history
- sightseeing
- about music
- about tradition
While-reading
Задание: Прочитайте текст об Австралии и выполните следующие упражнения.
Geographical position
Australia is the smallest continent between the Indian and Pacific
oceans. With the island state of Tasmania to the south, the contitent
makes up the Commonwealth of Australia, a federal parliamentary state
the total area is 7 686 810 sq.km. Australia’s capital is Canberra. Its
largest city is Sydney, closely followed in population by Melbourne.
There are five continental states in the nation (Queensland, New South
Wales, Victoria, South Australia and Western Australia). The population
of Australia is about 15 million people. There are only 40 000
aborigines. The first Europians settled in 1788. There are more about
200 nationalities in Australia.
Wild animals
Kangaroos live in Australia, Tasmania, New Guinea and New Zealand.
Their strong legs and feet help them to hop and leap. Kangaroos usually
have one young baby. The native birds of Australia are very
interesting. The emu is the next tallest bird in the world after the
ostrich.
Sydney
Sydney is Australia’s largest city, chief port and main cultural and
industrial center. Its main exports are wool, wheat, flour, sheepskins
and meat, the chief imports are petroleum, coal, timber and sugar. The
city was founded in 1788 as the first penal settlement of Australia. Its
name was taken from a cave named for Captain Cook’s patron Viscount
Sydney. Among its museums are the National Gallery of Art and the
Australian Museum (natural history). The dramatic, modernistic Sydney
Opera House complex was largely designed by Joem Wizen.
Упражнение №1:
Просмотрите тексты и заполните пропуски в следующих предложениях:
_______ or wild dog, is the only killer among the native animals.(the Dingo)
________is the second tallest bird after the ostrich.(the emu)
The capital of Australia is______.(Canberra)
The original inhabitans of Australia were______.(aborigines)
Упражнение №2:
Отметьте в тексте предложения, дающие ответы на предложенные вопросы:
What is the official language of Australia?
What is the total area of Australia?
Where is situated the Opera House?
Учащиеся в парах выполняют эти задания на карточках, а затем в классе проверяют правильность их выполнения.
Post-reading
Следующее задание поможет вам получить оценку за урок и проверить, как вы усвоили сегодняшний материал.Let’s do a test.
Test
1. what is the capital of Australia?
a) Sydney b) Melbourne c) Canberra *
2. when did Europeans settle in Australia?
3. which 2 animals can you see on the Australian coat of aims?
a) Kangaroo and Dingo b) Koala and Parrot c) Kangaroo and Emu *
4. which city is Australia’s oldest and largest?
a) Sydney* b) Melbourne c) Canberra
5. who are the Australian natives?
a) Eskimos b) Aborigines * c) Indians
6. who discovered Australia?
a) Christopher Columbus b) Captain Cook * c) Lewis and Clark
7. Australia is not a(n):
a) island b) city * c) continent
8. How many nationalities live in Australia?
9. what is the official language in Australia?
a) French b) German c) English *
* - указан правильный ответ
Инструкция: учащиеся выполняют тест индивидуально и самостоятельно, затем проверяют вместе с учителем и классом.
Reflection
T: Do you like our unusual lesson today? Progress check! Вам понравился наш необычный урок? Оцените свои успехи!
Home-task:
Д/задание: нарисовать животное или символ Австралии, которым знаменита страна. |