Среда, 24.04.2024, 17:09                                                                    ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ    ПОРТАЛ
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

З  В  О  Н  О  К   НА   У  Р  О  К

Было бы желание - найдешь на сайте знания!

Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | 

НАГЛЯДНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ОФОРМЛЕНИЯ СТЕНДОВ  РАБОТА С ОДАРЕННЫМИ ДЕТЬМИ
МЕНЮ САЙТА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

РУССКИЙ ЯЗЫК

ЛИТЕРАТУРА В ШКОЛЕ

ЕГЭ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

ВЕЛИКИЕ ПИСАТЕЛИ

ИЗУЧЕНИЕ ТВОРЧЕСТВА
   ГОГОЛЯ


50 КНИГ ИЗМЕНИВШИХ
   ЛИТЕРАТУРУ


ТРЕНИНГИ "ТВОРЧЕСКАЯ
   ЛАБОРАТОРИЯ УЧИТЕЛЯ
    ЛИТЕРАТУРЫ"


ТЕМАТИЧЕСКОЕ
   ОЦЕНИВАНИЕ ПО
   ЛИТЕРАТУРЕ В 11 КЛАССЕ


ОЛИМПИАДА ПО
   ЛИТЕРАТУРЕ. 10 КЛАСС


ЛИТЕРАТУРНЫЕ РЕБУСЫ
   ПО ТВОРЧЕСТВУ ПОЭТОВ
   СЕРЕБРЯНОГО ВЕКА


ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

ТЕМАТИЧЕСКИЕ КАРТОЧКИ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КАК УЧИТЬ АНГЛИЙСКИЕ
   СЛОВА ЭФФЕКТИВНО


АНГЛИЙСКИЕ ВРЕМЕНА В
   ТЕКСТАХ И УПРАЖНЕНИЯХ


РАЗДАТОЧНЫЙ МАТЕРИАЛ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


200 АНГЛИЙСКИЙ ВЫРАЖЕНИЙ.
   ТЕХНИКА ЗАПОМИНАНИЯ


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТИПОВЫЕ ВАРИАНТЫ
   ЗАДАНИЙ ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ГРАММАТИКА
   ИСПАНСКОГО ЯЗЫКА


ФРАНЦУЗСКИЙ ЯЗЫК

ФРАНЦУЗСКИЕ СЛОВА.
   ВИЗУАЛЬНОЕ
   ЗАПОМИНАНИЕ


ГРАММАТИКА
   ФРАНЦУЗСКОГО ЯЗЫКА


ВНУТРИШКОЛЬНЫЙ КОНТРОЛЬ
   ПО ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ


ИСТОРИЯ В ШКОЛЕ

БИОЛОГИЯ В ШКОЛЕ

МАТЕМАТИКА В ШКОЛЕ

ФИЗИКА В ШКОЛЕ

ХИМИЯ В ШКОЛЕ

Категории раздела
КОНСПЕКТЫ УРОКОВ [154]
ВНЕКЛАССНЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ [32]
ПОДГОТОВКА К ЕГЭ [37]

Статистика

Онлайн всего: 4
Гостей: 4
Пользователей: 0
Форма входа


Главная » Файлы » ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ » КОНСПЕКТЫ УРОКОВ

«Пишем письмо – совет» («A home - stay visit»)
20.12.2015, 14:37
Цели урока:
1. Учебные: Тренировать в чтении и устной речи. Научить
Писать личное письмо - совет.
2. Развивающие: Развивать способность к функционально - адекватному
сочетанию лексических единиц и логическому изложению.
3. Познавательные: Познакомить с новым способом написания письма.
4. Воспитательные: Воспитывать уважительное отношение к другой
культуре.
Оборудование: Компьютер, экран, раздаточный материал.

Ход урока.

I. Организационный момент.
Т: Good morning, boys and girls! I am glad to see you.
II. Речевая зарядка.
Т: How many times a year do you travel?
For how long do you go away?
Do you stay in your home country or go abroad?
Which means of transport do you prefer?
Do you travel alone, with family or friends or in an organised group?
Do you prepare your holidays in advance by reading guidebooks and
studying maps?
Do you mainly relax or are you an active holiday-maker?
What are you interested in when you are travelling?
III. Развитие навыков устной речи и повторение ранее
изученного материала.
Т: What do you think a home-stay visit is? (2 слайд)
Look at this advertisement for a home - stay study course in London.
What might be the advantages and disadvantages of doing a course like this?
(3 слайд)
(Keys: Advantages: have to speak English all the time; experience English
family life; no travelling to lessons. Disadvantages: lonely; have to speak English all the time; might not like family).
T: Maria is going on a three-week home-stay course in London. She has written to her host family asking them for advice. Read this extract from Maria's letter. What does she want to know? (4 слайд)
(Keys: how to get to the Lake District, where to stay, what to do, what kind of weather to expect).
T: Read the reply Maria received from Sally Martin. Ignore the missing words. What style is Sally's letter written in? How do you know?
(Keys: 1 b 2 c 3 a. Semi-formal features: - although she starts the letter
Dear Maria, she signs the letter with her full name, Sally Martin,
because she has never met Maria; - she uses informal phrasal verbs
(come back) combined with the more formal non-phrasal
equivalent (return). Informal features: - she uses short forms, for
example I'm; They're; - she uses informal language, for example
lovely, cheap, wonderful.)
T: Match the letter style to the situations. (5 слайд) (Keys: 1 b 2 c 3 a).
T: What are we going to write today? (A letter).What kind of a letter will it be? (A letter giving advice).
Write down the topic of the lesson. (6 слайд)
Физкультминутка.
IV. Обучение написанию письма.
1) Составление плана письма.
T: Write notes to complete the plan of Sally's letter. You should complete the plan in note form rather than copying sentences from the letter. (7 слайд)
T: Check your answers. (8 слайд)
T: Choose the best answer to fill the gaps in Sally’s letter.
(Keys: 1b, 2a, 3c, 4c, 5b, 6a, 7b, 8c, 9c, 10a). (9 слайд)
2) Обучение тому, как дать совет.
T: Write down the phrases Sally uses to give advice to Maria.
(Keys: I think you should ...; I think you ought to try ...; perhaps the best thing to do would be ...; ... bring [imperative form]; ... it might be an idea to ...).
T: 1. Which phrases are examples of the imperative? (Only bring).
2. Why doesn't Sally use the imperative form more frequently in her letter? (Because she might sound bossy and rude).
3. In what ways does she "soften” the other advice she gives?
(By using phrases such as / think ... and It might be a good idea to .... She also uses modals like should and ought to and the adverb perhaps).
T: This "softening” is very characteristic of English.
T: Give two pieces of advice for these situations. (10 слайд)
(Keys: 1 Perhaps the best thing to do would be to apologise to the teacher.
Tell the teacher it was too difficult.
2 I think you should go and lie down.
Have some chocolate.
3 It might be an idea to borrow some from a friend.
I think you ought to try not eating lunch today.
4 I think you ought to try joining a club.
It might be an idea to wash more often!
5 I think you should walk to school.
Don't worry about it!
6 There's a really good website on working abroad. I'll give you the
address.
Just buy a ticket and go!)
3) Повторение употребления фразовых глаголов.
T: The phrasal verb "pick up” is in the letter. What does it mean?
(to collect somebody in one’s car)
T: Pick up is quite informal. A more formal verb with a similar meaning is collect. Phrasal verbs are often more informal than their one-word equivalents.
T: Here are some other phrasal verbs with up. Each verb has two different
meanings. Match the meanings a-h with sentences 1-8. (11 слайд)
(12 слайд) (Keys: 1e; 2f; 3c; 4b; 5g; 6d; 7a; 8h)
4) Повторение употребления артиклей.
T: Look at the first two paragraphs of Sally's letter again and find the names of places and ways of travelling. (The Lake District; by train, by coach).
T: Correct these sentences. (The Lake District; London; train, coach) (13 слайд)
V. Итоги. Домашняя работа. (14 слайд)
T: Jim is coming to your country to do a course in your language. He is staying with you and has a few days free before his course begins. He has written to you asking for advice about a good place to visit. You ar going to write a reply (about 200 words).

Использованные материалы: (15слайд)
I. Учебник:, Kathy Gude, Jayne Wildman, Danuta Gryca. " Matrix
Intermediate Student’s Book”. (Oxford University Press. Oxford - 2000г.)
II. Книга для учителя: Anne Conybeare, Kathy Gude, Jayne Wildman.
"Matrix Intermediate Teacher’s Book”. (Oxford University Press. Oxford -2000г.)I. Интернет ресурсы:
1) http://cdn01.wallconvert.com/_media/wallpapers_1366x768/1/1/lake-district-england-5956.jpg - фото Lake District
2) http://www.wordsworthcountry.com/sitepics/ukmap.gif – карта Великобритании
3)http://images.kakprosto.ru/articles/201107/article_1542_15e83fa9d86dbb404a4662df2c5788a31311458390.jpg – лист письма

Приложение
Dear Maria,
Thank you for your letter. You asked me 1________the Lake District. It certainly is a beautiful place 2 ________visit. I'm enclosing a map and a postcard. 3________it lovely?
You can travel to the Lake District 4________train or coach from London. I think you should take the train, as you have very little time and it's much quicker and very comfortable. We can easily take you to the station and pick you up when you return.
5_________for places to stay, I think you ought to try a Youth Hostel. They're quite cheap and good places for meeting people. You sleep in single beds but you share a room.
The Lake District was the home of the famous poet William Wordsworth, who spent most of his life there. It's a wonderful place for walking. There's also 6________very interesting Museum, about Lakeland life and industry.
The whole area gets very crowded in summer with people coming to visit the Lakes and the poet's home, so perhaps the best thing to do would be to travel on a Friday morning and come back on Monday or Tuesday 7_________avoid the
weekend rush.
The weather's sometimes warm and sunny but, unfortunately, it's often very wet,8_________bring light, waterproof clothing, and it might be an idea to buy an
umbrella!
I hope this helps. We're looking forward to 9__________you.

10___________,
Sally Martin
Категория: КОНСПЕКТЫ УРОКОВ | Добавил: Тоби | Теги: Немецкий язык, конспект урока иностранного языка, урок инос, открытый урок английского языка, поурочные планы уроков иностранного, ин.яз в школе
Просмотров: 1085 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Поиск

ИНФОРМАТИКА В ШКОЛЕ

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ПРОФЕССОРА ФОРТРАНА


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ШКОЛЬНИКА "КОМПЬЮТЕР"


ПРАКТИКУМ ПО
   МОДЕЛИРОВАНИЮ.
   7-9 КЛАССЫ


РЕШЕНИЕ ТИПОВЫХ ЗАДАЧ
   ПО ПРОГРАММИРОВАНИЮ
   НА ЯЗЫКЕ PASCAL


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ
   ПО ИНФОРМАТИКЕ


ДИАГНОСТИЧЕСКИЕ
   РАБОТЫ ПО
   ИНФОРМАТИКЕ. 11 КЛАСС


ГЕОГРАФИЯ В ШКОЛЕ

ГЕОГРАФИЧЕСКАЯ
   ЭНЦИКЛОПЕДИЯ


ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   ГЕОГРАФИЯ


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ГЕОГРАФИЯ РОССИИ


СПРАВОЧНИК ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ
   ПО ГЕОГРАФИИ


ЗАГАДКИ ТОПОНИМИКИ

ФИТОГЕОГРАФИЯ ДЛЯ
   ШКОЛЬНИКОВ


РУССКИЕ
   ПУТЕШЕСТВЕННИКИ


ПЕРВООТКРЫВАТЕЛИ

ГЕОГРАФИЯ ЧУДЕС

СОКРОВИЩА ЗЕМЛИ

МОРЯ И ОКЕАНЫ

ВУЛКАНЫ

СТИХИЙНЫЕ БЕДСТВИЯ

ЗАГАДКИ МАТЕРИКОВ И
   ОКЕАНОВ


ЗНАКОМЬТЕСЬ: ЕВРОПА

ЗНАКОМЬТЕСЬ: АФРИКА

ПОГОДА. ЧТО, КАК И
   ПОЧЕМУ?


ШКОЛЬНИКАМ О
   СЕВЕРНОМ СИЯНИИ


ГЕОГРАФИЯ.
   ЗЕМЛЕВЕДЕНИЕ. 6 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО ГЕОГРАФИИ


ТИПОВЫЕ ВАРИАНТЫ
   КОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ
   В ФОРМАТЕ ЕГЭ


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ
   ПО ГЕОГРАФИИ


АСТРОНОМИЯ В ШКОЛЕ

КАРТОЧКИ ПО
   АСТРОНОМИИ


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ШКОЛЬНИКА "КОСМОС И
   ВСЕЛЕННАЯ"


ЗАДАЧИ ДЛЯ ОЛИМПИАДЫ
   ПО АСТРОНОМИИ. 10-11 КЛАССЫ
   КЛАССЫ"


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ
   ПО АСТРОНОМИИ


ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

ИНТЕРЕСНОЕ
   ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЕ


ЧЕЛОВЕКОВЕДЕНИЕ
   ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ


РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ ПО
   ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ.
   8 КЛАСС


ТЕМАТИЧЕСКИЕ
   КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ.
   8 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ

ТИПОВЫЕ ТЕСТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ


ОСНОВЫ РЕЛИГИОЗНЫХ КУЛЬТУР И СВЕТСКОЙ ЭТИКИ

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ
   УЧИТЕЛЯ


ХРИСТИАНСТВО

ЖИТИЯ СВЯТЫХ
    В КАРТИНКАХ


ПУТЕВОДИТЕЛЬ ПО МИРОВОЙ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КУЛЬТУРЕ

БОГИ ОЛИМПА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   МИФОЛОГИЯ


РУССКИЕ НАРОДНЫЕ
   ПРОМЫСЛЫ


ШКОЛЬНИКАМ О МУЗЕЯХ

СКУЛЬПТУРА

ЧУДЕСА СВЕТА

ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   МОСКВЫ


ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   САНКТ-ПЕТЕРБУРГА



ИЗО В ШКОЛЕ

ОСНОВЫ РИСУНКА ДЛЯ
   УЧЕНИКОВ 5-8 КЛАССОВ


УРОКИ ПОШАГОВОГО
   РИСОВАНИЯ


РУССКИЕ ЖИВОПИСЦЫ


ФИЗКУЛЬТУРА В ШКОЛЕ

Я УЧИТЕЛЬ ФИЗКУЛЬТУРЫ

ИСТОРИЯ ОЛИМПИЙСКИХ
   ИГР


УРОКИ КУЛЬТУРЫ
   ЗДОРОВЬЯ


УПРАЖНЕНИЯ И ИГРЫ
   С МЯЧОМ


УРОКИ ФУТБОЛА

АТЛЕТИЧЕСКАЯ
   ГИМНАСТИКА


ЛЕЧЕБНАЯ ФИЗКУЛЬТУРА
   В СПЕЦИАЛЬНОЙ ГРУППЕ


УПРАЖНЕНИЯ НА
   РАСТЯЖКУ


АТЛЕТИЗМ БЕЗ ЖЕЛЕЗА


ТЕХНОЛОГИЯ В ШКОЛЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ ПО
   ТЕХНОЛОГИИ ДЛЯ
   ДЕВОЧЕК. 6 КЛАСС


УРОКИ КУЛИНАРИИ В
   5 КЛАССЕ


КАРТОЧКИ ДЛЯ
    ОПРОСА ПО ТЕХНОЛОГИИ. 5 КЛАСС


ПРАКТИКУМ ПО
   СЛЕСАРНЫМ РАБОТАМ


ВЫПИЛИВАНИЕ ИЗ ФАНЕРЫ


ЭРУДИТ-КОМПАНИЯ

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ УЧИТЕЛЕЙ

АФОРИЗМЫ

АФОРИЗМЫ ОБ
   ОБРАЗОВАНИИ


АФОРИЗМЫ ОБ УЧИТЕЛЕ
   И УЧЕНИКЕ


Яндекс.Метрика Copyright MyCorp © 2024 Рейтинг@Mail.ru