Цели урока:
познавательный аспект: знакомство с любимыми
занятиями сказочных героев и литературных персонажей, с песней
"Folowing the leader” из мультфильма У. Диснея «Питер Пэн»;
развивающий аспект: развитие воображения, способности общаться при помощи невербальных средств: мимики и жестов.
Развитие учебных умений: умение работать в группе;
воспитательный аспект: воспитание правильного отношения к выбору любимых занятий;
учебный аспект: формирование лексических и грамматических навыков, совершенствование навыков чтения по транскрипции, развитие умения читать.
Языковой материал:
грамматический: структура like doing smth в утвердительных и вопросительных предложениях с использованием V-ing формы известных глаголов;
лексический: listening to, cooking, (playing) music, going round.
Оснащение урока: аудиозапись.
Сценарий урока:
I. Greeting. Warming up activities.
II. Going over homework.
SB ex. 6, Lesson 47. "All about me”. "I like apples”.
T: What fruit do the members of your family like? What fruit does your mother like? И т. п.
Ch: (возможные ответы)
III. What do the lost boys like doing?
SB ex. 1. 1)
T: (The lost boys do a lot of different activities.) На острове у потерянных мальчишек много разных занятий. Open
your textbooks on page 154, ex. 1. 1). Look through the short texts
and answer the questions. (What activities do they like doing?) Чем они любят заниматься? What activities do they not like doing?
Ch: (находят нужные предложения, читают) We
like hunting! Slightly likes swimming in the sea. We like listening to
tales. We like fishing but we don’t like cooking. Nibs and Curly like
hunting. Peter Pan likes playing the pipes.
SB ex. 1. 2)
T: The lost boys would like to know what Wendy and
her brothers like doing. (What questions do they ask about their
favourite activities?) Какие вопросы они задают об их любимых занятиях?
Ch: Does Michael like hunting? Does
John like swimming? Does Wendy like reading and telling tales? Does
Wendy like fishing and cooking? Does John like hunting? Does John like
playing the pipes?
T: Let’s listen to the tape and check if you have filled in the gaps correctly.
Ch: (слушают запись, проверяют себя)
SB ex. 1. 3)
T: What do Wendy, Michael and John say about their favourite activities?
Ch: (читают высказывания Венди, Джона и Майкла об их увлечениях)
SB ex. 1. 4)
Т: How would you answer the lost boys about Wendy’s, John’s and Michael’s favourite activities?
Ch: — Does Michael like hunting?
— Yes, he does. Michael likes hunting.
— Does John like swimming?
— Yes, he does. John likes swimming. He can swim very well.
— Does Wendy like reading and telling tales?
— Yes, she does. Wendy likes reading and telling tales.
— Does Wendy like fishing and cooking?
— Wendy likes cooking, but she doesn’t like fishing.
— Does John like hunting?
— No, he doesn’t. He likes swimming and playing football.
— Does John like playing music?
— No, he doesn’t. John likes music but he can’t play music.
IV. "Role play”.
SB ex. 2
T: You know a lot about the activities the lost
boys like most of all. Now let’s role play. Some of you will play the
role of Wendy, the others will play the role of Peter Pan. Talk about
the activities the lost boys like. Wendy asks questions (Card 1) and
marks Peter Pan’s answers with ticks in the chart on page 157. Peter Pan
uses the chart on page 158 to answer Wendy’s questions.
Wendy: Does Nibs like telling tales?
Peter Pan: No, he doesn’t.
Wendy: Does Nibs like hunting?
Peter Pan: Yes, he does. He can hunt all day long. (Etc.)
V. Let’s sing the action song "Following the leader”.
SB ex. 3
T: The lost boys like singing a lot. Let’s sing their favourite song "Following the leader”.
Ch: (слушают песню, повторяют no строчке,
поют вместе с учителем под фонограмму, двигаясь по классу друг за
другом, как потерянные мальчишки за Питером Пэном)
VI. Let’s play "Miming game”.
SB ex. 4
T: Let’s play the miming game! Divide into two teams. Первая
команда обсуждает, что будет демонстрировать один из ее игроков. Затем
игрок этой команды демонстрирует какое-либо увлечение при помощи
пантомимы. Игроки второй команды, задавая вопросы, пытаются отгадать,
какое любимое занятие демонстрирует игрок первой команды.
— Does he like hunting?
— No, he doesn’t.
— Does he like fishing?
— Yes, he does.
Если команда отгадала, что любит делать игрок команды
соперника, она получает очко, и тогда игрок выигравшей команды
демонстрирует свое любимое увлечение. Если команда не отгадала, то очко
получает команда соперника. Победит команда, которая наберет больше
всего очков.
VII. "My Friend”.
SB ex. 5 (AB ex. 1)
T: I’m sure your make-believe friends like doing
different activities. What do they like doing? Choose four activities
in the chart on page 85 in your Activity Books. Mark them with ticks.
Ch: (рассматривают картинки и отмечают 4 занятия из представленных 10, например: fishing, swimming, climbing trees, hunting)
T: Write questions to your classmates about the favourite activities of their make-believe friends.
Ch: (пишут вопросы)
T: Ask each other questions about the favourite activities of your classmates’ make-believe friends. Answer the questions.
Ch: (задают друг другу вопросы, которые они записали, и отвечают на них)
Does he (she) like fishing? Yes, he does. Does he (she) like
cooking? No, he doesn’t. Does he (she) like climbing trees? Yes, he
does. Does he (she) like hunting? No, he doesn’t.
VIII. What’s the title of the lesson? Why?
IX. Setting homework.
SB ex. 5. 2) "My Friend”. Глава 5.
T: Write a new chapter "My Friend likes doing ...” in the book about your Friend. You can choose the activities for him in the chart on page 85 in your Activity Books.
X. Summing up. Saying goodbye. |