Воскресенье, 24.11.2024, 15:42                                                                    ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ    ПОРТАЛ
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

З  В  О  Н  О  К   НА   У  Р  О  К

Было бы желание - найдешь на сайте знания!

Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | 

НАГЛЯДНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ОФОРМЛЕНИЯ СТЕНДОВ  РАБОТА С ОДАРЕННЫМИ ДЕТЬМИ
МЕНЮ САЙТА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

РУССКИЙ ЯЗЫК

ЛИТЕРАТУРА В ШКОЛЕ

ЕГЭ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

ВЕЛИКИЕ ПИСАТЕЛИ

ИЗУЧЕНИЕ ТВОРЧЕСТВА
   ГОГОЛЯ


50 КНИГ ИЗМЕНИВШИХ
   ЛИТЕРАТУРУ


ТРЕНИНГИ "ТВОРЧЕСКАЯ
   ЛАБОРАТОРИЯ УЧИТЕЛЯ
    ЛИТЕРАТУРЫ"


ТЕМАТИЧЕСКОЕ
   ОЦЕНИВАНИЕ ПО
   ЛИТЕРАТУРЕ В 11 КЛАССЕ


ОЛИМПИАДА ПО
   ЛИТЕРАТУРЕ. 10 КЛАСС


ЛИТЕРАТУРНЫЕ РЕБУСЫ
   ПО ТВОРЧЕСТВУ ПОЭТОВ
   СЕРЕБРЯНОГО ВЕКА


ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

ТЕМАТИЧЕСКИЕ КАРТОЧКИ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КАК УЧИТЬ АНГЛИЙСКИЕ
   СЛОВА ЭФФЕКТИВНО


АНГЛИЙСКИЕ ВРЕМЕНА В
   ТЕКСТАХ И УПРАЖНЕНИЯХ


РАЗДАТОЧНЫЙ МАТЕРИАЛ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


200 АНГЛИЙСКИЙ ВЫРАЖЕНИЙ.
   ТЕХНИКА ЗАПОМИНАНИЯ


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТИПОВЫЕ ВАРИАНТЫ
   ЗАДАНИЙ ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ГРАММАТИКА
   ИСПАНСКОГО ЯЗЫКА


ФРАНЦУЗСКИЙ ЯЗЫК

ФРАНЦУЗСКИЕ СЛОВА.
   ВИЗУАЛЬНОЕ
   ЗАПОМИНАНИЕ


ГРАММАТИКА
   ФРАНЦУЗСКОГО ЯЗЫКА


ВНУТРИШКОЛЬНЫЙ КОНТРОЛЬ
   ПО ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ


ИСТОРИЯ В ШКОЛЕ

БИОЛОГИЯ В ШКОЛЕ

МАТЕМАТИКА В ШКОЛЕ

ФИЗИКА В ШКОЛЕ

ХИМИЯ В ШКОЛЕ

Категории раздела
КОНСПЕКТЫ УРОКОВ [154]
ВНЕКЛАССНЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ [32]
ПОДГОТОВКА К ЕГЭ [37]

Статистика

Онлайн всего: 8
Гостей: 8
Пользователей: 0
Форма входа


Главная » Файлы » ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ » КОНСПЕКТЫ УРОКОВ

Careers
25.06.2012, 19:19

Задачи урока:

  • Практическая: развитие коммуникативных умений учащихся по теме Different jobs через развитие и совершенствование умений аудирования, чтения и говорения.
  • Развивающая: развивать воображение, творческое и критическое мышление; развивать речевые способности, способность логически излагать, развивать умения сравнивать, анализировать.

Ход урока

Part I.

T: Good morning! Sit down, please. How are you today? (P 1,2,3). I hope everyone is fine and now let’s begin our lesson.

Take your hand-outs and find task 1. Here you should match a word from A with one from B to make five word combinations. You’ve got 20 seconds to do this task.

A B
Get down to jobs
A job advertisement
different a profession
professional work
to describe qualities

Now let’s check…

One of the word combinations coincides with the topic of our lesson. Can you guess what it is?

P1 – Different jobs

T – Yes, you are quite right! So the topic of our lesson today is Different jobs (teacher writes the topic of the lesson on the blackboard).

As you know there are a lot of interesting and useful jobs in the world. Now I’d like you to listen to a poem about a job which is difficult but noble and rewarding. But at first let’s read the words from the poem that might be difficult to you:

Precious
Alight with pain
sensitivity and dedication
healing touch

Now listen to the poem [1] and guess what job is meant here.

There is no gift more precious than one's health.
Happiness must rest upon that ground.

Alight with pain, no pleasure can be found,

Nor joy in love or beauty, words or wealth.

Know that I am grateful for your skill,

Your sensitivity and dedication.

Out of strength, I dreaded all sensation

Until your healing touch restored my will.

So, what job is described here? (P1 – the job of a doctor)

Right you are. Now repeat the poem all together, please (T – Cl). Now you’ve got 1 minute to prepare good reading of the poem. (P2, P3).

Now answer my questions, please.

  1. What words help us to understand that the job of a doctor is described here?
  2. What is the most precious gift, in the author’s opinion?
  3. Why is the author grateful to the doctor?

All right. And what do you think about the job of a doctor? (P 1, 2, 3).

Part II.

Now look at the board. There are 3 jobs – a teacher, a referee and a salesman. What qualities should people have to do these jobs? (P 1, 2, 3).

All right. Now I would like you to read 3 job advertisements [2]. Which job (a teacher, a referee or a salesman) is described in each advertisement? In pairs, discuss your answers. Do you agree?

We offer a position which is difficult, requiring lots of skill and hard work, but which is never boring or repetitive. You will be expected to travel and meet clients, and represent our company and its products. We are looking for people who have lots of energy and an ability to work towards goals, people who are happy to work long hours and put in a lot of effort, people who never give up even when things are difficult. This is a new position in a modern institution. We seek applicants who are quick at making their mind up, who can be relied onto perform their duties reliably and who have a first degree from university. You will be working with young people in a job which is very satisfying, giving you a real sense of achievement. The FA are seeking fit under 35s interested in an exciting new career. It is a job that offers problems that really test your ability. At times it can put you under a lot of pressure and you need to be able to ignore criticism. However, it is a great opportunity to be involved with the nation’s most popular pastime.

Write three words or phrases from each advertisement which helped you make your decision.

Now rewrite the phrases in italics in the job advertisements using the adjectives below. You may need to use the verb to be in the correct form. For example:

We offer a position which is demanding…

Before doing this exercise use your electronic dictionaries and find translation of the words which you don’t know. You’ve got 6 minutes. Now let’s check (P 1, 2, 3).

Describing a job:

Rewarding, challenging, mundane, demanding, stressful

Personal qualities:

Responsible, drive, hard-working, determined, decisive, thick-skinned, well-qualified.

Now look at the expressions which all use the word WORK. Let’s read and translate them. Use some of the expressions to complete the sentences below.

work long hours work shifts work overtime work flexitime
in work out of work at work get down to work
  1. Nurses have to … Sometimes they are … during the day, and sometimes through the night.
  2. In my company we … We can start at any time between 8 and 10 in the morning.
  3. Salesmen often …, starting early in the morning and finishing late at night.
  4. I usually finish work at 5, but I have to … finishing at 7 or 8, I don’t mind because I get paid more money.
  5. Before getting this job I was … for six months. It was boring and I had very little money. I’m glad that I’m … now.
  6. I’m finding it very difficult to … at the moment. I keep looking out of the window and day dreaming.

You’ve got 6 minutes. Now let’s check (P 1, 2, 3, 4, 5, 6).

Now think and be ready to describe the most interesting or unusual job you have ever heard about. You’ve got 4 minutes to think it over. Use the words from the lesson. (P 1, 2, 3, 4, 5, 6).

Part III.

Thank you. You’ve worked hard today and now let’s have a rest and sing a song.

(students listen to the song "Jobs” [3] and sing together with the singers).

To sum up, we shall do the following. Choose one job and write a sinkwein poem.

There is an example at the board:

Doctor
Caring, attentive
Examines, treats, cures
Helps people
Satisfaction

You’ve got 3 minutes to think it over. (P 1,2,3…)

Thank you for your work.

At home I would like you to write a job advertisement for the job you described – 5,6 sentences. Thank you. The lesson is over.

Категория: КОНСПЕКТЫ УРОКОВ | Добавил: admin | Теги: Немецкий язык, конспект урока иностранного языка, урок инос, открытый урок английского языка, поурочные планы уроков иностранного, ин.яз в школе
Просмотров: 1238 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Поиск

ИНФОРМАТИКА В ШКОЛЕ

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ПРОФЕССОРА ФОРТРАНА


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ШКОЛЬНИКА "КОМПЬЮТЕР"


ПРАКТИКУМ ПО
   МОДЕЛИРОВАНИЮ.
   7-9 КЛАССЫ


РЕШЕНИЕ ТИПОВЫХ ЗАДАЧ
   ПО ПРОГРАММИРОВАНИЮ
   НА ЯЗЫКЕ PASCAL


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ
   ПО ИНФОРМАТИКЕ


ДИАГНОСТИЧЕСКИЕ
   РАБОТЫ ПО
   ИНФОРМАТИКЕ. 11 КЛАСС


ГЕОГРАФИЯ В ШКОЛЕ

ГЕОГРАФИЧЕСКАЯ
   ЭНЦИКЛОПЕДИЯ


ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   ГЕОГРАФИЯ


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ГЕОГРАФИЯ РОССИИ


СПРАВОЧНИК ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ
   ПО ГЕОГРАФИИ


ЗАГАДКИ ТОПОНИМИКИ

ФИТОГЕОГРАФИЯ ДЛЯ
   ШКОЛЬНИКОВ


РУССКИЕ
   ПУТЕШЕСТВЕННИКИ


ПЕРВООТКРЫВАТЕЛИ

ГЕОГРАФИЯ ЧУДЕС

СОКРОВИЩА ЗЕМЛИ

МОРЯ И ОКЕАНЫ

ВУЛКАНЫ

СТИХИЙНЫЕ БЕДСТВИЯ

ЗАГАДКИ МАТЕРИКОВ И
   ОКЕАНОВ


ЗНАКОМЬТЕСЬ: ЕВРОПА

ЗНАКОМЬТЕСЬ: АФРИКА

ПОГОДА. ЧТО, КАК И
   ПОЧЕМУ?


ШКОЛЬНИКАМ О
   СЕВЕРНОМ СИЯНИИ


ГЕОГРАФИЯ.
   ЗЕМЛЕВЕДЕНИЕ. 6 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО ГЕОГРАФИИ


ТИПОВЫЕ ВАРИАНТЫ
   КОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ
   В ФОРМАТЕ ЕГЭ


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ
   ПО ГЕОГРАФИИ


АСТРОНОМИЯ В ШКОЛЕ

КАРТОЧКИ ПО
   АСТРОНОМИИ


ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
   ШКОЛЬНИКА "КОСМОС И
   ВСЕЛЕННАЯ"


ЗАДАЧИ ДЛЯ ОЛИМПИАДЫ
   ПО АСТРОНОМИИ. 10-11 КЛАССЫ
   КЛАССЫ"


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ
   ПО АСТРОНОМИИ


ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

ИНТЕРЕСНОЕ
   ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЕ


ЧЕЛОВЕКОВЕДЕНИЕ
   ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ


РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ ПО
   ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ.
   8 КЛАСС


ТЕМАТИЧЕСКИЕ
   КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ.
   8 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ

ТИПОВЫЕ ТЕСТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ


ОСНОВЫ РЕЛИГИОЗНЫХ КУЛЬТУР И СВЕТСКОЙ ЭТИКИ

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ
   УЧИТЕЛЯ


ХРИСТИАНСТВО

ЖИТИЯ СВЯТЫХ
    В КАРТИНКАХ


ПУТЕВОДИТЕЛЬ ПО МИРОВОЙ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КУЛЬТУРЕ

БОГИ ОЛИМПА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   МИФОЛОГИЯ


РУССКИЕ НАРОДНЫЕ
   ПРОМЫСЛЫ


ШКОЛЬНИКАМ О МУЗЕЯХ

СКУЛЬПТУРА

ЧУДЕСА СВЕТА

ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   МОСКВЫ


ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   САНКТ-ПЕТЕРБУРГА



ИЗО В ШКОЛЕ

ОСНОВЫ РИСУНКА ДЛЯ
   УЧЕНИКОВ 5-8 КЛАССОВ


УРОКИ ПОШАГОВОГО
   РИСОВАНИЯ


РУССКИЕ ЖИВОПИСЦЫ


ФИЗКУЛЬТУРА В ШКОЛЕ

Я УЧИТЕЛЬ ФИЗКУЛЬТУРЫ

ИСТОРИЯ ОЛИМПИЙСКИХ
   ИГР


УРОКИ КУЛЬТУРЫ
   ЗДОРОВЬЯ


УПРАЖНЕНИЯ И ИГРЫ
   С МЯЧОМ


УРОКИ ФУТБОЛА

АТЛЕТИЧЕСКАЯ
   ГИМНАСТИКА


ЛЕЧЕБНАЯ ФИЗКУЛЬТУРА
   В СПЕЦИАЛЬНОЙ ГРУППЕ


УПРАЖНЕНИЯ НА
   РАСТЯЖКУ


АТЛЕТИЗМ БЕЗ ЖЕЛЕЗА


ТЕХНОЛОГИЯ В ШКОЛЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ ПО
   ТЕХНОЛОГИИ ДЛЯ
   ДЕВОЧЕК. 6 КЛАСС


УРОКИ КУЛИНАРИИ В
   5 КЛАССЕ


КАРТОЧКИ ДЛЯ
    ОПРОСА ПО ТЕХНОЛОГИИ. 5 КЛАСС


ПРАКТИКУМ ПО
   СЛЕСАРНЫМ РАБОТАМ


ВЫПИЛИВАНИЕ ИЗ ФАНЕРЫ


ЭРУДИТ-КОМПАНИЯ

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ УЧИТЕЛЕЙ

АФОРИЗМЫ

АФОРИЗМЫ ОБ
   ОБРАЗОВАНИИ


АФОРИЗМЫ ОБ УЧИТЕЛЕ
   И УЧЕНИКЕ


Яндекс.Метрика Copyright MyCorp © 2024 Рейтинг@Mail.ru